לאחר קבלת המנדט: ח"כ אבי ניסנקורן נבחר ליו"ר הוועדה המסדרת

    איתי גדסי No Comments on לאחר קבלת המנדט: ח"כ אבי ניסנקורן נבחר ליו"ר הוועדה המסדרת

    סיעת כחול לבן הודיעה ליו"ר הכנסת כי בראש הוועדה המסדרת יעמוד מספר חמש במפלגה יו"ר ההסתדרות לשעבר ח"כ אבי ניסנקורן | לאחר הטלת ניהול הוועדה מטעם המפלגה אמר ניסנקורן: "אני אבחן בתיאום עם סיעות הבית את הקמתן של מספר ועדות נוספות שיתנו מענה לצרכים הציבוריים השונים"

    במרכז המחלוקת. ניסנקורן צילום: פלאש 90
    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר קבלת המנדט מידי נשיא המדינה, כצפוי סיעת כחול לבן הודיעה היום (חמישי) ליו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, כי יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ אבי ניסנקורן, מונה מטעמה לעמוד בראש הוועדה המסדרת בכנסת. לדברי ח"כ ניסנקורן: "לאור השיתוק המתמשך בעבודת הכנסת, יפעל לקיום דיונים בנושאים מהותיים וכן כי יבחן בתיאום עם סיעות הבית את הקמתן של מספר ועדות נוספות שיתנו מענה לצרכים הציבוריים השונים".

    עפ"י חוות דעתו של היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד איל ינון מיום 22 בספטמבר 2019, עפ"י חוק הכנסת, עם העברת התפקיד להרכבת הממשלה על נציג של סיעה אחרת, ראשות הוועדה המסדרת תועבר לידי נציג הסיעה של חבר הכנסת שעליו הטיל נשיא המדינה את התפקיד להרכיב את הממשלה.

    בהתאם לכך, עם הטלת התפקיד להרכבת הממשלה על ח"כ בנימין גנץ (כחול לבן) הודיע היום יו"ר סיעת כחול לבן ח"כ אבי ניסנקורן ליו"ר הכנסת, כי הוא (ח"כ ניסנקורן) יכהן מטעם סיעתו כיו"ר הוועדה המסדרת.

    החילופין בראשות הוועדה, אינם טעונים הצבעה בוועדה או אישור מליאת הכנסת. ח"כ ניסנקורן החל לכהן בתפקיד יו"ר הוועדה ממועד מסירת ההודעה. הוועדה המסדרת אחראית על הקמת וועדות שונות בכנסת כמו חוץ וביטחון ועוד.

    יצויין, כי במידה ונציג סיעת כחול לבן לא יצליח להרכיב ממשלה, ותעלה בקשה להחליף את יו"ר הוועדה, היועץ המשפטי של הכנסת קבע כי חברי הוועדה יבחרו יו"ר ועדה בהצבעה במליאת הוועדה.



    0 תגובות